نوشته شده توسط : sepehr

 

 

 

 

 

بسیاری از وبلاگ نویسان علاقه مند هستند که یک آدرس دومین اختصاصی برای خود داشته باشند تا هم بخش ساب دومین از آدرس وبلاگ آنها حذف شود و هم به خاطر سپردن آدرس آسانتر شود. از این رو سایتهای زیادی هستند که با فروش دومین با قیمت های مختلف این کار را برای وبلاگ نویسان انجام میدهند ولی جدا از هزینه علل های بسیاری باعث می شود تا وبلاگ نویسان از خرید یه دومین اختصاصی منصرف شوند. اما وبلاگ Axial افتخار دارد با معرفی یک سایت که دامنه ی کاملا رایگان در اختیار شما قرار میدهد بازهم از همه ی شما وبلاگ نویسان عزیز قدردانی کند.


 

و اما دومین چیست؟ دومین به معنای دامنه و یا یک آدرس وب یا همان URL است مثل این آدرس www.Sample.com یا www.Sample.net یا www.Sample.org و امثال اینها.

و ساب دومین چیست؟ ساب دومین بخشی از ادرس دومین یا همان دامنه می باشد که سرویس های وبلاگ دهی از ان استفاده می کند مانند سرویس بلاگفا که با قرار دادن Blogfa در ادرس های وبلاگ یک ساب دویمن ایجاد می کند تا با این کار اولا مشخص شود که وب مورد نظر یه وبلاگ است نه یه سایت و دوما تبلیغی برای خود سایت بلاگفا باشد.

حالا چرا بلاگفا رو مثال زدید؟ از این رو که یکی از محبوبترین سرویس های وبلاگ دهی رایگان است که کاربران زیادی نیز دارد ولی سرویسهای وبلاگ دهی زیادی وجود دارد که از جمله محبوبترین آنها را میتوان به Blogfa - MihanBlog - Blogsky - PersianBlog اشاره کرد نام بردن از این سرویسها جنبه تبلیغاتی ندارد و به این دلیل اشاره کردم که بسیاری از وبلاگ نویسان عزیز با این سرویس دهنده ها آشنایی دارند.
خیلی از وبلاگ نویسان علاقه دارند که یک آدرس اختصاصی داشته باشند و بخش ساب دومین که برای تعدادی از وبلاگ نویسان آزار دهنده نیز هست از آدرس وبلاگ آنها حذف شود.

سایت dot.tk دامنه کاملا رایگان به مدت یک سال در اختیار شما وبلاگ نویسان عزیز قرار میدهد و آدرس مورد نظر شما را از www.YourName.MihanBlog.com به یک ادرس بسیار کوتاه تر مانند www.YourName.tk تبدیل میکند.

حالا چه سودی برای سایت dot.tk دارد؟ در واقع دادن ادرس دومین اولا باعث تبلیغ این سایت دوما باعث میشود که یک کاربر به مدت تنها یک سال از دامنه مورد نظر استفاده کند و پس از اتمام این زمان اگر مایل بود باید دامنه را خریداری کند ولی کو تا یک سال.

خوب امیدوارم تا اینجا خوب توضیح داده باشم اما قبل از اموزش جا داره بگم که من برای نوشتن این آموزش زمان بسیار زیادی رو صرف کردم و از همه ی شما عزیزان تقاظا دارم که اگر این مطلب را در وب خود قرار میدهید منبع را نیز ذکر کنید.

sadegh80.LoxBlog.Com

و اما شروع آموزش که زیاد سخت نیست ولی اگر به مشکل برخوردید حتما به من اطلاع دهید.

1. ابتدا وارد سایت dot.tk شوید.

2. پس از ورود به سایت به بخش Get a Free .TK Domain Name که یک کادر خالی است مراجعه کنید و آدرس مورد نظر خود را در آن وارد کنید.

 

 

3. پس از وارد کردن آدرس مورد نظرتان بر روی کلید Go که سبز رنگ است کلید کنید.

4. در صفحه بعد باید تنظیمات آدرس را انجام دهید.

5. در اولین بخش از این صفحه نوشته ی Use your new domain را مشاهده می کنید که در این قسمت باید بر روی گزینه ی Use DNS کلیک کنید.

 

 

6. بخش Dot TK DNS Service را ویراش نکنید و بر روی گزینه سمت راست یعنی Your own DNS رفته و در دو کادر خالی پایین آن آدرس DNS سرویس دهنده وبلاگ خود را وارد کنید مثلا برای سرویس دهنده میهن بلاگ این آدرس می باشد NS3.MIHANBLOG.COM و NS4.MIHANBLOG.COM چنان چه از سرویس هنده ی دیگری استفاده می کنید برای اطلاع از این آدرس به بخش اتصال دومین در آن سرویس دهنده مراجعه کنید.

7. در بخش Registration length مدت زمان اعتبار این دامنه را که از 3 ماه تا یکسال می باشد را می توانید 

انتخاب کنید.

 

 

8. در بخش Type the characters you see in this picture عدد و حروف لاتینی که در تصویر می بینید را در کادر پایین آن وارد کنید. دقت کنید که حروف را به صورت بزرگ تایپ کنید.

 

 

9. در آخر بر روی Sign up کلیک کنید.

 

 

10. قسمتی با عنوان !Don't have one of these accounts? Use your email address to signup ظاهر می شود که در انتهای صفحه قرار دارد بر روی email address که سبز رنگ نیز هست کلیک کنید.

11. در کادر پایینی که ظاهر میشود آدرس ایمیل خود را وارد و بر روی گزینه ی NEXT کلیک کنید. یک ایمیل برای شما ارسال می شود که در آن ایمیل کد فعالسازی و لینک فعال سازی نیز وجود دارد.


 


 

12. بر روی لینک فعالسازی که به ایمیل شما ارسال شده است کلیک کنید. پس از کلیک یک صفحه جدید ظاهر می شود که از شما کد فعال سازی را می خواهد و کدی که به ایمیل شما ارسال شده را وارد و بر روی CONFIRM کلیک کنید.


 


 

اکنون دامنه برای شما ایجاد شده ولی باید آن را به آدرس وبلاگتان متصل کنید برای این کار به بخش مدریت وبلاگ خود بروید سپس به قسمت "اتصال دامنه" رفته و آدرس مورد نظر خود را که ساخته اید در اینجا وارد کنید و تایید یا ذخیره تنظیمات را بزنید.
امیدوارم که این آموزش برای شما وبلاگ نویس عزیز مفید واقع شده باشه. باز هم باید بگم که برای نوشتن این آموزش زمان زیادی را صرف کردم و از شما عزیزان هم تقاظا دارم که نظر یادتون نره تا من هم بدونم وقتی که صرف این آموزش کردم بی فایده نبوده. منتظر مطالب جالب تر نیز باشید.

sadegh80.LoxBlog.Com

 اینجا کلیک کنید


 



:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1051
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1392 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد